#Bordeaux a jeho štúdium Talmudu prináša semtam aj ovocie v podobe múdra z tejto veľkej knihy židovskej kultúry.
V baraite sa učilo: Shimon HaAmmassoni a niektorí hovoria, že to bol Nehemya HaAmmassoni interpretoval v Tóre každý výskyt slova “et”* s tým, že (z neho) vyvodzoval dodatočné halachy (zákony), týkajúce sa preberanej veci. Keď raz narazil na verš: “Budeš si ctiť (“et”) Pána, svojho B-a, Jemu budeš slúžiť a Jeho sa budeš s láskou pridŕžať a na Jeho meno budeš prisahať” (Deut. 10: 20), túto metódu výkladu opustil, pretože ako môže človek k samému B-u (niečo) prid(áv)ať?
Rabín Yehuda je v tejto baraite opísaný ako hlava všetkých hovorcov na kažom mieste. Gemara sa pýta: A prečo ho nazvali hlavou hovorcov na každom mieste? Gemara hovorí, že to rezultovalo z (jedného) incidentu, ktorý sa odohral, keď sa spolu stretli rabín Yehuda, rabín Yosei a rabín Šimon a Yehuda, syn konvertitov, sedel pri nich.
Gemara analyzuje (aj nasledovnú) sériu prípadov. V prípade, že máme deväť kôp macesov a jednu kopu kysnutého chleba a človek zbadal ako prišla jedna myš a zobrala si kus z jednej kopy a nevieme, či si ho vzala z macesov alebo kysnutého chleba, (ako postupujeme v tomto prípade?)…
Keďže už pomaly nastáva sviatočné obdobie, ktoré by malo byť charakterizované bezstarostnosťou, pokojom, radosťou a hlavne oddychovaním, netradične sa tu chvíľu nebudem zaoberať nejakými talmudickými problémami, spormi alebo dilemami, ktoré tak milujem.
Čaro rekonciliácie alebo ako oveľa neskôr povedal F. Scott Fitzgerald: Najlepšou "skúškou prvotriednej inteligencie je schopnosť udržať si v mysli súčasne dva protikladné názory a aj naďalej si udržať schopnosť fungovania.
Gemara pokračuje v diskusii o metódach štúdia Tóry. Mudrci vyučovali nasledovnú baraitu: Ako sa vyučovala ústna tradícia (kedysi)? Ako bol vyučovaný ústny zákon prvý krát? Móše sa učil priamo z úst Všemohúceho.