Čo Slovák, to marketér
Neustále rozpínajúca sa sieť internetu a sociálnych sietí nám otvára dvere nekonečným možnostiam – popri večernom sledovaní seriálu a scrollovaní Instagramom a Facebookom sa z našich spoluobčanov vedia stať za pár klikov nie len skúsení politológovia, doktori, či architekti.
Takýmto spôsobom si vždy viete pomocou príspevku na nemenovanej sieti pod názvom istého farebného kopytníka zistiť, akú má vaše dieťa diagnózu, či koho je ideálne tento rok voliť.
V neposlednom rade sa však pri mnohých diskusiách viete stretnúť aj s odbornými názormi nového typu - marketéra slovenského.
Ako by teda taký marketér v ideálnom prípade mal fungovať, vyzerať či pôsobiť?
Marketér slovenský
Pre typ marketéra slovenského je mimoriadne dôležité, vyjadriť svoj názor na kampane prebiehajúce v jeho okolí.
V prípade nečakanej a originálnej kontroverznosti je veľmi praktické využiť napríklad výraz „cez čiaru“, široká verejnosť tento výraz priam zbožňuje (a čo viac si v dnešnej dobe priať, ako obdiv širokej verejnosti?).
Aj pani z Horných Orešian predsa vie, že černoška sa do slovenského kroja obliekať nemá! Avšak pozor! Hranica je príliš tenká a tak sú často aj konzervatívne kampane očastované ako „nudné“ či „nezaujímavé“.
Málokedy sa kampaň trafí do presne vymedzených požiadaviek marketéra slovenského. A tak sa ako tvorcovia kampane často prevraciate (naštastie zatiaľ iba) v posteli s myšlienkami, aké by bolo príjemné, keby aj Vy ste mali také znalosti, ako títo na slovo vzatí odborníci.
Marketér, ako vízia
V dnešnej dobe, keď sa remeslá a poctivá práca rukami vytrácajú zo života ako snehy a ľadovec z úpätí Álp, sú veľmi atraktívne povolania, kde sa človek nepretrhne.
Za takéto povolanie a segment ľudia považujú marketing a ľudí, s prívlastkom marketéri.
K pocitu, čím chcem byť, dopomáha veľa online kurzov, kde sa dozviete ako super viete zbohatnúť a tiež zarábať tým, ako budete radiť kamarátovi, čo si práve otvoril zmrzlinu.
Zlaté pravidlo tohto typu marketéra je jednoduché – v žiadnom prípade nekomunikovať využívaním slovenských fráz. Ako by predsa pred niekým znelo, keď namiesto slova „content“ z vás výjde slovo „obsah“? Bral by Vás vôbec niekto vážne?
Ak však na ľudí vysypete svoju slovnú zásobu nadobudnutú pri sledovaní motivačných videí o marketéroch, pričom z rukáva vytiahnete aj také esá, ako sú napríklad „brand awareness“, „outsourcing“ či „affiliate marketing“, môžete sa právom nazývať slovom marketér.
Do podobnej kategórie „must haves“ (keďže sme si už povedali, že anglické výrazy sú potrebné) patrí aj pravidelné účinkovanie na motivačných prednáškach z dôvodu vzdelávania vyššie spomínanej širokej verejnosti.
Máme teda v našej malebnej krajine mnohých ľudí, ktorí sa rozhodli zainteresovať sa práve do tejto sféry. Tento typ marketéra sľúbi, že vydvihne produkt do astronomických výšin popularity.
Je to však práve ten človek, ktorý postaví celý svoj marketing na neúprimnej chvále a spolupráci s ľudmi, ktorí sú nepresvedčiví.
A tak sa z produktu môže stať ďalšia pasta na zuby, sľubujúca efekt belosti ako nikdy predtým, či aviváže, ktorá očistí aj špinavú dušu od svojich nečistôt. Je toto naozaj spôsob, akým sa marketing má uberať? Ak je marketing mŕtvy a spotrebiteľ mu už nedôveruje, nie sú práve dôvodom superlatívy pseudomarketérov?
A tak sme tu a zamýšľame sa – budú vôbec potrebné vysoké školy a vzdelávanie, keď sociálne siete nám vyprodukujú marketérov, ktorí všetko spravia lepšie, než všetci ostatní.
Avšak vynára sa otázka, keď títo marketéri prevezmú všetko do svojich rúk, kde je záruka, že sa neobjavia ďalší, ktorí ich nenechajú bez obracania sa v posteli? Slovenský národ našťastie vždy vedel udržať tento kolobeh, čiže verím, že to tak bude aj pokračovať.
Budem rada, keď mi dáte svoj feedback, všetko, čo sm písala vyššie je iba moj názor.
#lleba
Pridajte komentár